fredag den 12. juni 2009

The Wrestler


Jeg var skeptisk, men åben overfor at blive overrasket, da jeg sammen med kun et par håndfulde andre (mænd) lænede mig tilbage i biografsædet, for at se Mickey Rourke som wrestleren Randy "The Ram" Robinson.
Ud fra traileren for filmen havde jeg fået fonemmelsen af, at den indeholdt flere lag end den rå wrestling. Og det gjorde den da også: en efterhånden kendt historie om en far, der har svigtet en datter og på et tidspunkt i livet, hvor han er blevet gammel, syg og ensom, gerne vil gøre forholdet til datteren godt igen. Det er ligesom set før, så det kunne ikke overraske meget.

At wrestling er en hård sportsgren kunne heller ikke overraske, men jeg blev alligevel grebet af en scene, hvor omkring ti gamle wrestling-stjerner har stillet op til autografskrivning og vi gennem Randys øjne ser rundt på en flok krøblinge med lemmerne bundet op og ind, med krykker, i kørestole og med kateterposer i buksebenet.

Men jeg BLEV faktisk overrasket! Jeg blev overrasket over, at jeg trods alt blev grebet af Randys skæbne - og det er udelukkende Mickey Rourkes skyld, for manuskriptet var ikke indlysende genialt.

2 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Ja, Mickey Rourke spiller rigtig godt. Jeg blev i hvert tilfælde grebet af the Rams skæbne, mens jeg sad i Danmarks eneste drive-in biograf i Lynge nord for Kbh. Det kan for øvrigt anbefales - drive-in bio. Vi havde dyne, chips med dip og masse af slik med. Det var rigtig hyggeligt :-)

Sussi sagde ...

Jeg har faktisk lige været i Lynge, hvor jeg så Sorte Kugler med Anders Matthesen. Det var mens vejret var rigtig godt, så vi kunne undvære dynerne ;-)