onsdag den 26. august 2009

Jeg glæder mig til sæsonens film...

....i første omgang de der er udvalgt af Biografklub Danmark.
Hen over efteråret, vinteren og foråret skal jeg glæde mig over syv film:

Rumle Hammerichs "Headhunter" med bl.a. Lars Mikkelsen og Henning Mouritsen på rollelisten.

"Over Gaden, Under Vandet" er instrueret af den, for mig, ukendte Charlotte Sieling, men med absolut kendte skuelspillere på rolleliste: Ellen Hillingsøe, Sidse Babett Knudsen, Nicolas Bro og Anders W. Berthelsen....

Jeg glæder mig meget til den skønne Audrey Tautou i historien om Coco Chanel: "Coco før Chanel".



Hollywood stjerner på rad optræder i den fjerde film "Nine" med bl.a. Nicole Kidman og Penelope Cruz.

"Lovely Bones" er sæsonens krimi instrueret af sværvægterne Peter Jackson og med Susan Sarandon og Mark Wahlberg på rollelisten.

I "An Education" mødes den britiske forfatter Nick Hornby med vores egen stjerneinstruktør Lone Sherfig - det skal nok blive godt.

Og til sidst bliver det ægte dansk når Erik Clausen igen skal spille den småkriminelle John i filmen "Frihed på prøve".

Jeg glæder mig til aftner i biografsalens mørke med drama, spænding, gys, kærlighed og humor på det hvide lærred!

Ingen kommentarer: