lørdag den 29. august 2009

Mit bibliotek serverer "Ord i kaffen"

Jeg er ikke altid lige begejstret for mit lokale bibliotek, men de er nu faktisk ret godt til at "lave bibliotek".

Sidst jeg var der, fandt jeg foldere (dét er de fleste biblioteker gode til at lave i masssevis) om to rigtig spændende tiltag her i efteråret.

For de voksne litteraturelskere serverer Odense Centralbibliotek "Ord i kaffen" i samarbejde med Kulturmaskinen og Litnet. Programmet byder på "Bogbyttecafé", besøg af en litteraturanmelder, en forfatterskoleelev og en forlægger, præsentation af digte og engelsk litteratur og hel række værksteder for dem der selv skriver. Et flot program - og jeg vil da forsøge at få nogle af veninderne med til et par af arrangementerne.

For børnene og alle os andre er der en flot Harry Potter Festival den 15.9.-18.9. Festivalen afsluttes med en magisk markedsdag på Flakhaven, hvor børnene kan spille Quidditch, få en drink i Den Utætte Kedel, køre med Hogwartsekspressen og meget andet. Det er et superflot og meget ambitiøst program, så jeg håber da helt sikkert på stor deltagelse til dette.

Ingen kommentarer: