fredag den 20. marts 2009

Fodbold er også en slags kultur...


..og jeg blev fanget af spændingen i AaB's UEFA-eventyr. Derfor har jeg de sidste uger fundet mig selv foran TV'et når de bolchestribede fra Aalborg udfordrede forskellige internationale hold i UEFA-cuppen. Og jeg må endda indrømme, at det var hårdt for nerverne og blodtrykket i aftes da nordjyderne desværre røg ud af turneringen.

Jeg har spurgt mig selv (og andre) om min forbigående fodboldvirus skyldes, at det lige netop var AaB, der klarede sig så godt i en international turnering - fordi jeg tæller absolut flest AaB-tilhængere blandt mine fodboldinteresserede venner - eller om de sidste kampe virkelig har nået landsholdslignende tilslutning fra den brede befolkning?

Mon ikke det er en blanding? Jeg kan da godt lide at kunne snakke med, når føromtalte fodboldinteresserede venner taler fodbold, men jeg tror også at AaB med denne præstation nåede langt ud over Nordjyllands grænser og vandt hjerter for sig i hele landet.
Omend kun for en stund og kun halvt, for i den hjemlige turnering vil folks hjerter selvfølgelig fortsat banke for de hold de altid har banket for.
Men dejligt var det at se et dansk hold klare sig så godt i en international turnering (og dejligt var det alligevel også, at AaB klarede sig bedre end FCK).

2 kommentarer:

Kristoffer Harboe sagde ...

Smuk artikel :-) Jeg var på stadion i torsdags, og jeg skal da lige love for, at det var en oplevelse!
Fedt, at det blev fulgt op med en sejr over FC Midtjylland.

AaB-hilsen - Kristoffer

Sussi sagde ...

Selv hjemme i stuerne var det helt fantastisk at høre den opbakning AaB fik af sit trofaste publikum. Jeg holdt øje med dig, men så dig ikke....