søndag den 12. april 2009

Specialeskrivning #6

Påskeferien er gået med at forberede mig på vejldermødet på torsdag den 16. april. Aftalen var, at jeg skulle have skrevet en beskrivelse af mine kilder og gerne også været gået i gang med et teori-afsnit.

Mine primære kilder er Lov om offentlig forsorg fra 1933, tre betænkninger afgivet af udvalget for de i forsorslovens kapitler XXIV-XXVII omhandlende personer om arbejdsanstalterne i årene 1953-1959, folketingets behandling af lovforslaget, som det blev fremsat af socialminister Julius Bomholt i december 1960 og endelig Lov om offentlig forsorg fra 1961.
Disse kilder præsenterer og beskriver jeg i et 16 sider langt dokument, som kan læses her.

Flere gange er jeg også gået i gang med et skrive mit teoriafsnit om menneskesyn, men det går ikke helt så godt. Der er jo et par dage til vi skal mødes, så måske får jeg hul på det inden.

Ingen kommentarer: