tirsdag den 28. april 2009

Jeg - en teater-feinschmecker

Tidligere på året, så jeg den bedste teaterforestilling jeg nogensinde har set - "Breaking the Waves" på Odense Teater.

Jeg er åbenbart ikke ene om at mene, at det var formidabelt teater, for i søndags blev netop "Breaking...." tildelt en Reumert for året forestilling. Og det var fuldt fortjent (siger jeg, der ikke havde set en eneste af de andre nominerede forestillinger).
Cecilie Stenspil var også nomineret som bedste kvindelige hoevdrolle, men her gik prisen til Tammi Øst (for en forestilling, som jeg selvfølgelig heller ikke havde set).

Scenekunstnerne hyldede ellers sig selv og hinanden i et dejligt show fra Det kgl. Teater (med royal deltagelse af prins Joakim), hvor Jonathan Spang veloplagt guidede os igennem og hvor højdepunkterne for mig var Bamses forsøg på "at ballette" med en flok yndige "sulfo-fiser" og et lille uddrag fra en herlig forestilling: Klumpfisken. Skønne Birthe Neumann holdt aftenes ubetinget bedste takketale, da hun efter at have været nomineret to gange tidligere endelig vandt for bedste kvindelige birolle.

Som alle vinderne, vil jeg også gerne takke Bikubenfonden, for at støtte op om scenkunsten (og så love mig selv at gå endnu mere i teateret i den kommende sæson).

1 kommentar:

Birgitte sagde ...

Hvis du kommer til Kbh. kan jeg anbefale Alt om min mor som er skrevet af Pedro Almodóvar. Stine og jeg så den i går og blev godt underholdt :-)